MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

25,26,27 MEI DIPUTRAJAYA

0
Alhamdulillah..selepas dari kursus induksi yang tamat pada 24mei saya dan family telah ke putrajaya persint 14 untuk menziarahi kakak ipar dan keluarga mertua di sana..dapat jugaklah bawa anak-anak ke pusat bandaraya dengan menaiki LRT dari sungai besi.
walaupun LRT kita tidak secanggih MRT di singapura tapi kita tetap merasa bangga dengan pencapaian negara untuk ke arah negara maju.train LRT ini harus diberikan nama 1malaysia sebab pelbagai bangsa dan kaum menggunakan perkhidmatan ini utk ke destinasi masing-masing..sama sama berdiri..duduk..dan memberi duduk kepada warga emas,ibu mengandung dan mereka yang uzur @ memerlukan.
apabila bersama dalam sebuah train yang sesak dan penuh masing-masing dengan fikiran masing-masing dan agenda masing-masing dan pelbagai perkara bermain dalam kotak fikiran kitta masing-masing..
adakah rasa bersyukur dan fikir untuk bersyukur timbul dalam fikiran kita..melihat keamanan dan kesenangan yang dikongsi bersama dalam sebuah negara yang aman tentu kita sama sama bercita cita untuk mengekalkanyya demi masa depan anak-anak yang lebih baik.
mengapa masih ada kelompok kecil yang menyangka mereka suara majoriti sanggup mempertaruhkan keamanan dan kemakmuran sekarang hanya untuk memenuhi cita cita politik dan peribadi mereka.
mereka semua itu adalah pengkhianat yang sanggup melihat negara berpecahbelah dan diambang kolonalis..aku tetap berdoa dan sentiasa berusaha untuk memastikan segala keamanan dan kemakmuran ini akan kekal berpanjangan demi mewarisi sebuah negarabangsa yang berjaya..
inilah perkara yang berlegar dlm kotak fikiranku sehingga sampai kedestinasi yang dituju..my wife nak pergi sogo , so berapalah yang kopak hari ini...
lets go my princess2x kita turun....hati-hati ye sayang...

peace n freedom
luv malaysia
luv my country

 my princess dan cousin dia tengah tunggu train lrt di sungai besi





alamak..pic nurin fatehah tak nampak kepala la pulak....steady nurin aleesya dengan beg angrybird

0 comments: