MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

27.11.2015 SEBAHAGIAN UCAPAN TERAKHIR SELAKU PENGERUSI GERAKAN BELIA 4B KAWASAN ALOR GAJAH

0



27.11.2015 (JUMAAT)

BUKIT SEDANAN OUTDOOR CAMP , MACHAP MELAKA

Assallammualaikum



Salam 1 Malaysia , Salam melaka maju negeriku sayang...


Ucapan terima kasih kepada semua yang menjayakan mesy agung

Rasa bangga menjadi ahli gb4b dan tidak pernah terfikir utk menjadi pengerusi dan apatah lagi timb pengerusi negeri...kerana saya amat menyedari kemampuan diri dan memakai baju ikut size sendiri..selebihnya saya berserah kepada Allah..dan saya bersyukur sehingga kini banyak petunjuk dan pengajaran yg diberikanNya utk menjadi khalifah dimuka bumi ini ...



Semua berpeluang menjadi pemimpin terhebat dan terbaik dalam gb4b kerana 4B tidak pwrnah menghalang atau menyekat tetapi apapun kita berserah pada takdir..pemimpin adalah pilihan dari Allah samada nak menjadikan kita contoh yang baik atau contoh yang tidak baik..maka kita hendaklah berdoa agar kita tergolong dikalangan pemimpin yg adil dan beriman...



Ceritakan kejayaan dan positif 4b




Ahli parlimen belia




Kekal konsisten dan tambah caw




Terbukti banyak membantu dan menyumbang kejayaan prog 4B diperingkat negeri..




Dan satu lagi rahsia kenapa saya melepaskan jawatan adlh kerana kata kata saya yg perlu sata kotakan ketika saya bertanding jwtn ketua pemuda yg lepas....saya akan melepaskan jawatan dalam 4B samada kalah atau menang...saya inginkan satu enviroment yg baik diantara pemuda dan belia 4B...saya amat menghurmati halim sebagai KP apatah lagi beliau seorang ahli 4B...dan saya mahukan suasana harmonis dikalangan org muda di AG..kerana saya sygkan 4B saya yakin HJ Bukhari akan terus mengnakhoda 4B menuju kejayaan bersama pemuda dan puteri UmNo..
Dan juga dasar belia negara yang menurunkan umur belia ke 40 tahun..maka alor gajah mesti bersedia dengan membariskan pemimpin pemimpin muda utk menjadi barisan pelapis pemimpin masa akan datang...
Dan sekrang pun saya agak komited dan fokus dalam pembangunan silat di melaka..apabila PM mengumumkan silat benteng negara ketiga dan wsrisan negara maka peluang ini harus diambil oleh penghidup silat supaya warisan bangsa ini tetap subur dan mekar di tanah air kita..insyaAllah..




0 comments: