MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

3 Ramadan 1440 - Ramadan terus berlalu...

0
Assallammualaikum dan salam perjuangan

Alhamdulillah kita da sampai 3 Ramadhan pada tahun ini..dan kita bersyukur kehadrat Illahi kerana memberi kita peluang untuk merasai nikmat ramadan pada tahun ini..semuga ramadan kali ini memberi keberkatan dan mendidik jiwa kita supaya terus mendirikan amalan solat dan berpuasa dengan tabah dan tahan dugaan.


Kita terus berdoa agar diberi kesempatan untuk meneruskan ibadah puasa dengan cemerlang dgn amalan sunat disiang dan dimalam hari..


Ramadan memang terlalu tinggi nilai pada ikatan kekeluargaan..40 tahun hidup bersama mak dan abah hinggakan masih terdengar dan terngiang-ngiang mak mengejut sahur dan abah bersama dalam berbuka puasa..
masa berjalan dengan pantas sehinggakan kadangkala tak percaya sudah 2 tahun abah tinggalkan kami dan mak menyusur sudah hampir setahun.


mak dan abah tinggalkan adalah kasih sayang dan kenangan yang tidak mungkin dapat dilupakan sepanjang hidup kita..
jasa mak dan abah tidak akan terbalas dan hanya Allah saja yang mampu membalasnya..




Ramadan akan terus berlalu meninggalkan kita dan tiada satu jaminan pun yang kita akan dapat bersama pada ramadan akan datang..namun zikir dan doa tidak pernah lekang dibibir ini untuk kita terus mengingatiNya dan berdoa agar segalanya diterima sebagai ibadah dan ditunjukkan jalan yang lurus..
Ya Allah..aku amat rindu pada abah dan mak....aku mohon padaMu ya Allah agar ampunkanlah dosa mereka dan kasihanilah mereka dan tempatkan lah roh mereka di dalam rahmatMu..
 
Amin ya Rabbal Alamin..
Peliharalah dan lindungilah aku dan keluarga ku ya Allah....



3 Ramadan 1440

0 comments: