MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

Selamat Berhujung Minggu

0
 Assallamualaikum , Salam 1Malaysia Salam Melaka Maju Negeriku Sayang Negeri Bandar Teknologi Hijau Salam Melaka 750 Tahun Salam Melaka Maju Negeri Belia
Selamat pagi dan selamat berhujung minggu...
Apa program rakan rakan hari ini..pasti kita dinegeri melaka ini amat sarat dengan program seharian yang bagus dan bernafaat.pasti ada yang menghadiri kenduri kahwin dan ada yang berkahwin..selamat menempuh ambang perkahwinan semuga bahgia selamanya..
Semalam YDP Agung kita menyambut ulangtahunnya..Daulat Tuanku Allah lindungi Tuanku..satu lagi sistem beraja kita yang berjaya didunia..sistem beraja yang menjadi warisan kita terus terpelihara dengan rapi..raja dan rakyat berpisah tiada..daulat tuanku.
Petang ini YAB Ketua Menteri akan menghadiri majlis sembang sembang belia kg sempang Jasin utk mendengar dan sama sama menyelesaikan masalah belia yang timbul..
Memandangkan kita sudah berada dalam bulan Rejab dan selepas ini Syaaban dan ke Ramadhan, maka secara tradisinya masyarakat kita mengadakan kenduri arwah maka banyakllah kenduri arwah diadakan samada slps zuhur,maghrib atau isyak..nak tunggu kenduri selepas subuh...hehehehe..belum pernah jumpa lagi ni..
Apapun program dan majlis yang kita jalankan ataupun hadir namun itulah kehidupan bermasyarakat apatah lagi kita hidup di malaysia dengan masyarakat majmuk. Maka peliharalah hubngan ini dengan baik dan aman damai sekali.kita bersyukur dengan nikmat keamanan dan kemakmuran yang Allah kurniakan di Malaysia ini..Kita bersama kepimpinan perlu berganding bahu memastikan kestabilan di negara kita untuk selamanya..
Tahniah Malaysia Syukur kepada Allah Terimakasih Pemimpin kita yang adil dan hebat..
Salam Perjuangan....

0 comments: