MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

KJ- DIMANA DATANGNYA WANG PR MAHU TUNAI JANJI

0

Salam perjuangan,

Pada 20 sept. Di akhbar Sinar Harian, Ketua Pemuda UMNO Malaysia YB KJ telah berkongsi pandangan mengenai janji PR utk PRU 13..dan kita persoalkn dimana dana PR utk mentadbir negara bagi melunaskn segala janji mereka didlm buku jingga dan dlm ceramah jlnan mereka.

Antara intisari yg dpt dikongsi bersama

1. Pelupusan pinjamn pelajar PTPTN yang boleh menarik pengundi muda yg kini berhadapn dgn kos hidup yg meningkt.

2. Janji harga kereta yg lebih rendah memberi daya tarikn yg lebih luas.

3. Mana2x pihak boleh menjanjikn apa saja hatta bulan dan bintang dan stlh itu duduk bersengkang menantikn peralihn sokongn pengundi kpd mereka-umpama pengail yg menunggu utk merentap ikan yg meragut umpannya..

4. Memandangkn rasuah dan ketirisan secara logiknya, hanya boleh berlaku utk perbelanjaan berkaitn perolehn berbanding kpd caj tetap sprt gaji, apaap penjimatn yg dicanangkn oleh pembgkang hanya boleh dibuat daripd bhgn tersebut..

5. Kebanyakkn rakyat Malaysia juga merasakan bahawa yg berhutang perlu membayar kembali apa saja yg tlh mereka pinjm dan tidak mengalihknnya pula kpd kerajaan utk dihapus kira hutang tersebut...

6. Dlm era yg dibayangi oleh krisis pembyrn balil hutang serta pelbagai pelan penyelamtn dlm kalangn negara2x maju sudah pastinya tanggung jwb fiskal aflh antara kriteria utama utk menarik pelaburn asing dan mendpt penarafn kredit yg baik.

7. Pembangkang gagal menjelaskn bgmana mereka akan menanggung kos janji pilihanraya mereka..Kos janji mereka mencecah kpd RM 206.5 billion..dalm tempoh tahun pertama sahaja.

8. Janji harga minyak ini shja boleh merobekkn kantung jerajaan beratus ratus juta ringgit selain apa yg tlh dinyatakn.  

9. Janji Pembangkng boleh mengakibatkn negara bankrup dlm tempoh 2 tahun pertama.

10. Kita boleh menganggap samada pembangkang akan mengemudi Malaysia kelembah kehancurn dgn membelanjakn apa yg tiada di kantung kita atau pembangkang sebnrnya tidak nempunyai niat brg sedikitpun memenuhi janji krn mereka tahu mereka tidak boleh melaksanakn dan membiayai  janji tersebut..

TAHNIAH KJ KERANA NERUNGKAI SEGALA JANJI PR YG TIDAK REALISTIK DAN BOLEH MENJADIKKAN MALAYSIA MUFLIS...

UNDILAH BN

TOLAK PR



0 comments: