MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

CATATAN PERJALANAN KE AIR PAPAN MERSING , JOHOR DARUL TAKZIM

AIR PAPAN MERSING 2/12/2018 - 4/12/2018

PERANCANGAN SEBELUM INI...

KLIK SINI http://suhaizannoh.blogspot.com/2018/10/rancangan-percutian-ke-air-papan.html

2.12.2018

Bertolak daripada Rumah Taman Nyalas Baru jam 2.00 petang dan singgah di Abbey untuk ambil family kakak..

Jam 4.00 petang tunggu di Plaza Tol Tangkak untuk tunggu keluarga kakak ipar dan mertua untuk gerak saing.

Seterusnya masuk ke Lebuh raya dan perjalanan ke Tol Kluang mengambil masa 1 jam setengah. Mengambil keputusan untuk berhenti seketika di Hentian Yong Peng untuk ke tandas...

PEMANDU BERHEMAH Setelah keluar dari Tol terus menuju ke Bandar Kluang meneruskan perjalanan ke Mersing hampir 120 km lagi kehadapan..

Dalam perjalanan ke Bandar Mersing akan melalui jalan felda dan kampung. Jalan agak baik tapi banyak selekoh. Dan apabila malam rasanya gelap kerana amat kurang lampu jalan..

Kami telah bertemu dengan lingkaran pelangi yang besar dan cantik sepanjang jalan tersebut. Pelangi telah menunggu kehadiran kami ke pantai Mersing....

Sampai di Air Papan Beach Resort jam 7.15 malam...suasana tepi laut hanya disulami dengan ombak kuat dan derasss.....Malam ini kami rehat dan santai santaiiii...

3.12.2018

Bangun pagi ditemani oleh ombak laut dan suasana tepi laut yang natural dan suci..Bilik yang baik , nyaman dan selesa untuk 7 orang 3 keluarga di Air Papan Beach Resort.. pagi ini cari sarapan dan bole mandi di pool bersebelahan dengan bilik kami dan seberang jalan ada pantai Air Papan yang indah dan bersih....

KLIK SINI AIR PAPAN BEACH RESORT
  Swimming pool Air Papan beach Resort..

MEMANG SELESA DAN BERSIH KOLAM MANDI YANG DISEDIAKAN DAN AMAT BERSESUAIAN UNTUK MEMBAWA ANAK ANAK MANDI SEKELUARGA...TERBAIK DAN ANAK ANAK AMAT GEMBIRA..BERBALOI CUTI MEREKA KALI INI..

PANTAI AIR PAPAN MERSING (HADAPAN AIR PAPAN BEACH RESORT - HANYA 200 METER DARI RESORT)

Selepas puas mandi manda di kolam APBR , kami nak mencuba mandi di laut pulak..tak complete jika tak merasa masin air laut di Laut China selatan..memang pantai ini tidak sesuai untuk mandi tapi kita duduk di gigi pantai sajalah...belakang ni pun ade menara keselamatan JAPM...bendera merah dah dipasang sepanjang pantai menandakan ombak kuat dan tidak sesuai untuk mandi atau aktiviti pantai.....

TAPI KAMI......

TIDAK DINAFIKAN OMBAK MEMANG KUAT DAN KAMI TIDAK MANDI DI JAUH KELAUT TAPI HANYA DI GIGI PANTAI SAHAJA..TAPI MEMANG SEGAR SELESA DAN BERSIH..PENUH DENGAN CENGKERANG DAN KULIT KERANG...CANTIK PUTIH PASIR TEPI PANTAI....

LAIN LAIN PEMANDANGAN TEPI PANTAI YANG BERDEKATAN...

KELUARGA SAYA @ AIR PAPAN MERSING..PERTAMA KALI KAMI SAMPAI...

BELANJA KEROPOKKKK PULAK

Saya pun tak sangka Mersing da jadi pengeluar keropok ikan yang sedap dan boleh menandingi keropok pantai timur. jadi kami berbelanja sakan di kedai jual keropok di sepanjang pantai mersing ni. selepas tu layan cendol mersing dengan satar..huhuhuhhu ini yang buat nak datang lagi ni....

SETAKAT BAWAK BAKUL BOLEH LA..APA LAGI BAYAU LA SENDIRI
 MACAM PELANCONG SPORE LA PULAK..BELI LEBIH SKET..
 KOPAK LE DUIT AKU MCM NI..

LAYAN CENDOL LAGI BAIK

PEMANDANGAN SAWAH PADI DAN JETI BANDAR MERSING..

4.12.2018 - CHEK OUT

Setelah berada 3h 2m di Air Papan mersing , menyimpan kenangan keluarga yang tidak mungkin dilupakan..walaupun dalam keluarga yang kecil namun usaha untuk bersama tetap diteruskan dari masa kesemasa.
Sekiranya nak menginap di Air Papan saya boleh syorkan APBR ( Air Papan beach Resort ) kerana selesa bersih tenang dan damai..ade kelengkapan kolam mandi dan dekat dengan pantai..
Kami sekeluarga amat gembira dan berpuas hati percutian kali ini..
Alhamdulillah syukor...

Tidak dilupakan..
Al fatihah untuk arwah abah dan emak yang sentiasa dalam ingatan kami selamanya...