MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

SELESAI BENGKEL MS ISO 9001:2008

0

Salam perjuangan..

Alhamdulillah selesai sudah kursus atau bengkel Ms ISO 9001:2008 anjuran Jabatan Ketua Menteri Melaka dgn Inspin di Hotel Hang Tuah Harritage Melaka Raya Melaka..

Walaupun JKM berteraskan atau mengikut auditornya Sirim dan MPJ pula CI bagi ku tiada bezanya dari segi amalan dan pensijilan..Sebab nota nota yang diberi boleh digunakan utk amalan Iso di MPJ.

Semuanya mahukan yg terbaik utk jabatan masing masing dan memastikan amalan kerja seharian di jabatan kerajaan mengikut standart yg ditetapkan dan mengikut piawaian antarabangsa..

Walau ada org kata bahawa ISO itu Ini Susahkan Orang tapi bagi aku ia sebenarnya adlh penyelamat kepada penjawat awam dan satu cara utk diri kita dari didakwa kerana penyelewengan dan salah guna kuasa..sekiranya kita mengamalkan kerja seharian mengikut prosedur yg telah ditetapkan apayah lagi sudah di ISO kan dan telah mendapat sijil SIRIM atau CI maka kita dlm keadaan selamat..dan mudah menjawab segala tohmahan ataupun ditemubual oleh Sprm...

Semuga segala kerja seharian kita lebih mudah dan terus bersemngat menjadi penjawat awam yg dedikasi bersih cekap dan amanah..

Tahniah semua yg berjaya menamatkan bengkel hari ini...

MELAKA MAJU NEGERIKU SAYANG
NEGERI BANDAR TEKNOLOGI HIJAU..


0 comments: