MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

TERIMAKASIH PAK SHAHRIDAN BELANJA MAKAN MALAM

0

Salam perjuangan

Satu malam di Palembang........

Terimakasih pak Shidan kerana belanja makan malam di Restoren Melayu di Palembang...walaupun lepas jamuan di Aryaduta Hotel namun ingin rasa citarasa jalanan di palembang...makanan tradisi di palembang ikan patin masak pindang dan ikan baung....

Minuman jus durian belanda mmng rasa jus sebenar dan enviroment yg selesa sambil diperdendangkan lagu ngetop Indonesia..

Mmng di sini kaya dengan perabut jati dan seni ukiran yg baik dan ini menimbulkan suasana seni alam melayu berbanding kita disini lebih suka dan cenderung motif moden dan style ala barat.

Namun disini semua masakannya manis manis dan tidak terasa di lidah kita yg sentiasa makan sambal goreng dan asam pedas power Melaka..

Setelah berada di negara org apatahlagi dikatakan disini Palembang bermulanya kerajaan Melayu Melaka tidak hairanlah jika dikatakan org org Melaka adalah org kota kerajaan Melayu dahulu..

Rasailah keadaan yg ketara ini namun apa yg penting mereka masih lagi rata rata kekal dengan budaya melayu sprt berpantun berpakaian budi bahasa dsb sedangkan kita Melayu di semenanjung kian dihimpit harus kemodenan dan amat menduga perpaduan kita sebangsa dan seagama dek arus propaganda dan politik yg tiada kenal sempadan dunia.

Teruskan perjuangan DMDI kerana tiada kejayaan yg tidak ditabur dgn air mata dan pengorbanan...

Tqvm Palembang



0 comments: