MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

MAJLIS BACAAN AYAT AYAT SUCI AL QURAN DAN SELAWAT (10APRIL 2014)

0

Assallammualaikum dan salam perjuangan

Alhamdulillah...terimkasih kepada semua anak anak perguruan yang hadir di rumah Tuan Guru Utama yang telah sama sama menyempurnakan majlis bacaan ayat ayat al quran dan selawat pada malam tersebut.

Tuan Guru amat gembira dan berbesar hati acara tersebut dijalankan dan ini memberi peluang kepada anak anak perguruan utk bermesra dan mengenali tuan guru utama dengan lebih rapat lagi.

Majlis telah didahului dengan ucapan alu aluan dari Kekanda Suhaizan Haji Noh dan majlis berjalan dengan tenang dan teratur..

Tuan Guru utama dalam ucapannya mengharapkan anak perguruan agar terus gigih mempelajari seni silat dan jiga menjaga akhlak dan sentiasa membaca al quran.

Kekanda Amin juga menyeru anak anak perguruan supaya sentiasa menghurmati antara satu sama lain dan sentiasa menghurmati guru dan rakan seperguruan.

Kami amat berasa gembira dan banyak perkara baru yang diketahui berkaitan silat kota sendeng berkaitan sejarah dan falsafah silat ini..kata hafizi dari gelanggang silat kg Abbey berkaitan majlis ini..

Semuga PSSKS akan terus mengadakan majlis sebegini untuk kebaikan anak anak PSSKS.

TAHNIAH

0 comments: