MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

TAKZIAH KEPADA KELUARGA ALLAHYARHAM SAHAK KACHIN DAN ALLAHYARHAM ABDULLAH

0
salam..
pada bulan ini pelbagai peristiwa berlaku di kampung saya..di kampung Abbey...pada pembukaan bulan disember kampung saya telah mengadakan program yang terbaik iaitu gotongroyong aidiladha...mendapat pujian daripada rakan2 jiran kampung..di atas kerjasama dan program yang tersusun..

namun dicelah2 kegembiraan tersebut..pada 11 dis seorang warga kampung saya telah meninggal dunia iaitu pakcik saat , dan pada 13 dis pula dollah meninggal dunia..beliau meninggal dunia seorang diri dirumah kerana anak dan isterinya telah dihantar kekampung..beliau meninggal dunia kerana serangan jantung..

dan pada 18 dis seorang lagi sahak kachin meninggal dunia kerana penyakit paru-paru berair atau denggi..punca kematian tidak dapat disahkan...arwah dollah dan sahak kachin ini adalah merupakan orang yang periang dan mudah bergaul dengan masyarakat..

saya juga sempat melawat pakcik sahak di unit icu hospital besar melaka pada 17/12 jam 12.00 malam..memang keadaan beliau tenat dan tidak sedarkan diri hanya bergantung pada bantuan pernafasan..

kalau di kampung beliau memang terkenal dengan berniaga nasi ayam di kedai normah dan dollah merupakan pemikat burung yang terkenal..dan kedua-duanya mempunyai kemahiran serupa iaitu bertukang rumah..dan tiada lagi gelak tawa dan gurau mereka di kedai kopi ipin,majlis perkahwinan atau kenduri kendara di kampung ini.


semuga arwah kedua-dua sahabat ini dicucuri Rahmat dan kasih sayang Allah..
AL FATIHAH..

0 comments: