MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

PASCA PRU 13- MOHD ALI RUSTAM

0
Assallammualaikum dan salam perjuangan

Tahniah kepada calon BN yang menang samada majoriti kecil atau besar tapi yang pasti menang. Alhamdulillah melaka masih lagi mendapat mandat 2/3 daripada rakyat walaupun kita kehilangan 3 kawasan lagi kepada pembangkang iaitu
1. Dun Duyong
2. Dun Bukit Baru
3. Parlimen Bukit Katil
Walaupun kita hampir kalah di dun machap tapi majoriti masih berpihak kepada calon BN..dan ironinya kemenagan BN di melaka kali ini bercampur suka duka kerana Datuk Seri Mohd Ali Rustam tewas di parlimen Bukit Katil dengan majoriti yang besar iaitu 5000 lebih undi yang berpihak kepada calon PKR iaitu Samsul Iskandar.
Walaupun keputusan ini amat pahit dan sukar untuk ditelan namun inilah hakikat perjuangan yang harus ditelan dengan redha oleh seorang pejuang melayu yang ulung dan berjiwa besar iaitu DAR. Seolah olah sumbangan dan pengorbanan DAR dalam membangunkan melaka selama 13 tahun tidak dihargai oleh orang kampung sendiri walaupun telah berjaya menjadikan melaka salah satu tempat yang menarik untuk dilawati di dunia dan mencapai status negeri maju oleh konsultan dunia.
Apapun keadaannya kini perjuangan anak bangsa untuk memartabatkan agama bangsa dan negara perlu diteruskan dan ikhlas dalam perjuangan suci ini. Kita harus terus kehadapan kerana apa yang berlaku adalah ketentuan Illahi dan segala galanya adalah dalam naungan Nya.
Kita tetap mendoakan yang terbaik untuk Datuk Seri Mohd Ali Rustam demi Melaka dan Malaysia tercinta..

http://www.sinarharian.com.my/ali-rustam-tewas-di-tangan-shamsul-iskandar-1.157328

http://www.utusan.com.my/utusan/Pilihan_Raya/20130504/px_182/Analisis-PRU-13-Jasa-Ali-Rustam-sukar-dilupakan



0 comments: