MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

ASPIRASI SILAT MELAYU - BERSAMA MENGHAYATI KEMERDEKAAN NEGARA

0
Assallammualaikum dan Salam Perjuangan

Alhamdulillah pada 31hb Ogos yang lepas pasukan Seni Silat Kota Sendeng telah bersama untuk memeriahkan sambutan Merdeka di dataran Ledang Tangkak Johor. Ini adalah memenuhi undangan dari sahabat di Johor untuk sama sama memeriahkan sambutan kemerdekaan disana..

Kami amat rasa gembira dan bertuah kerana kita telah sama sama berbusana pahlawan Melayu dan sama sama menyambut kemerderkaan disana. Dan ini memberi gambaran jelas bahawa perjuangan untuk mendapatkan kemerdekaan juga adalah hasil usaha dari pahlawan melayu dahulukala yang sentiasa menyuntik semangat kepada anak bangsa supaya sayangkan bangsa dan negara dan menuju syahid dimedan pertempuran demi mempertahankan agama Islam yang haq ini.

Dan pastinya pada sambutan kemerdekaan akan datang perguruan kota sendeng bersemangat untuk menghantar 1 kontijen dengan kekuatan 100 orang untuk mengikuti sambutan kemerdekaan di negeri Melaka Negeri Bersejarah..

Terimakasih kepada Yg Bhg Tuan Guru Utama Fakiruilullah Syeikh Rahman Hamid LK kerana sudi bersama dalam perarakan tersebut..

Tahniah semua....


0 comments: