MELAYU PERLU BERSATU DAN PERLU BERGANDING BAHU MEMARTABATKAN MARUAH BANGSA , BERANI BERSUARA UNTUK MEMPERTAHANKAN HAK BANGSA MELAYU TANPA MENIDAKKAN KEBAJIKAN BANGSA LAIN DI NEGARA KITA

TERKINI

TERKINI

RYC - SATU IMPIAN .. ASPIRASI MUDA

0


1.0        PENDAHULUAN

RYC adalah merupakan singkatan kepada Rural Youth Centre yang merupakan ilham kepada RTC dan UTC yang telah dizahirkan oleh YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Abd Razak Perdana Menteri Malaysia di Negara kita.

RYC diwujudkan di kawasan kampung , desa atau pedalaman yang jauh daripada kawasan bandar dan kurang mendapat akses internet atau pengangkutan awam. Banyak menafaat yang boleh didapati oleh golongan belia disekitarnya dan ini memberi penjenamaan baru kepada belia dikawasan desa atau kampong tersebut. Ini akan menjadikan mereka tidak tercicir daripada arus kemajuan dan kemodenan Negara.

2.0        MATLAMAT

Memberi maklumat tanpa batasan kepada golongan belia di kampong kampong supaya mereka tidak tercicir dari arus siber dan gaya hidup masa kini.

3.0        OBJEKTIF

A.   Memberi pendedahan dan maklumat yang tepat dikalangan belia dan seiring dengan perkembangan belia di kawasan Bandar.
B.    Memberi peluang yang luas kepada belia desa untuk mengenegahkan bakat dan meningkatkan potensi diri.
C.   Menjadi pusat kecergasan dengan aktiviti yang dijalankan.
D.   Menjadi pusat pengurusan dan pentadbiran belia kawasan / parlimen tersebut.
E.    Menjadi pusat penyebaran ilmu dengan mengadakan bengkel-bengkel atau kursus setiap bulan di pusat tersebut.





0 comments: